-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Till synes en lyckad jakt
Youtube har passerat ny milstolpe

Youtubes upptrappade jakt på annonsblockerare verkar löna sig enligt nya siffror.
Annons
I takt med att Youtube har intensifierat sin kamp mot annonsblockerare har det blivit ett mer omfattande arbete bland användare att installera och avinstallera nya annonsblockerare för att slippa betala. Det har också resulterat i att allt fler har valt att betala för Youtube Premium för att slippa annonser.
Nu meddelar Youtube att antalet prenumeranter på Youtube Music och Youtube Premium har passerat 100 miljoner användare i januari 2024 om man inkluderar de som använder testversionen av tjänsten. Detta är, enligt Lyor Cohen som är global chef för musik på Youtube, en ökning med 20 miljoner det senaste året.