-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Återkommande betalningar
Nu kommer den nya betalfunktionen i Swish

Med nästa uppdatering som kommer i dagarna får Swish en ny funktion för återkommande betalningar och prenumerationer.
I våras skrev vi att Swish förberedde en ny funktion för återkommande betalningar. Med denna funktion blir det möjligt att till exempel göra månadsöverföringar eller betala prenumerationer på tjänster med Swish.
Nu meddelar man att funktionen rullas ut i dagarna och kommer med nästa uppdatering av Swish-appen.
– I dagarna kommer Swish-användarna kunna se en förändring i appen i samband med en ny appversion som släpps, nämligen en ny knapp för automatiska betalningar. Det här är en del av utrullningen av en sedan länge efterfrågad tjänst, som möjliggör för användarna att göra återkommande och automatiska betalningar till företag via Swish, skriver Pär Ekroth, Chief Commercial Officer på Swish.
I en undermeny i Swish-appen kommer du att kunna se och ta bort medgivanden till återkommande betalningar framöver.
Funktionen kan bara användas av företag för att ta betalt för prenumerationer och andra månadsvisa betalningar. Swish arbetar separat med att göra en liknande funktion för återkommande privata betalningar, till exempel överföring av månadspeng till barn, men den funktionen är separat från företagstjänsten och kommer inte med den här uppdateringen. Funktionen kommer att rulla ut stegvis så att Swish kan upptäcka eventuella problem innan den är skarp för samtliga användare. Därför kan det dröja olika länge innan funktionen dyker upp i din mobil.