-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Återkommande betalningar
Nu kommer den nya betalfunktionen i Swish

Med nästa uppdatering som kommer i dagarna får Swish en ny funktion för återkommande betalningar och prenumerationer.
I våras skrev vi att Swish förberedde en ny funktion för återkommande betalningar. Med denna funktion blir det möjligt att till exempel göra månadsöverföringar eller betala prenumerationer på tjänster med Swish.
Nu meddelar man att funktionen rullas ut i dagarna och kommer med nästa uppdatering av Swish-appen.
– I dagarna kommer Swish-användarna kunna se en förändring i appen i samband med en ny appversion som släpps, nämligen en ny knapp för automatiska betalningar. Det här är en del av utrullningen av en sedan länge efterfrågad tjänst, som möjliggör för användarna att göra återkommande och automatiska betalningar till företag via Swish, skriver Pär Ekroth, Chief Commercial Officer på Swish.
I en undermeny i Swish-appen kommer du att kunna se och ta bort medgivanden till återkommande betalningar framöver.
Funktionen kan bara användas av företag för att ta betalt för prenumerationer och andra månadsvisa betalningar. Swish arbetar separat med att göra en liknande funktion för återkommande privata betalningar, till exempel överföring av månadspeng till barn, men den funktionen är separat från företagstjänsten och kommer inte med den här uppdateringen. Funktionen kommer att rulla ut stegvis så att Swish kan upptäcka eventuella problem innan den är skarp för samtliga användare. Därför kan det dröja olika länge innan funktionen dyker upp i din mobil.