-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Stort och starkt
Swish är starkaste varumärket i Sverige

För fjärde året i rad rankas betaltjänsten Swish som det starkaste varumärket.
YouGov, det globala företaget för opinionsundersökningar, har nu släppt sin årliga rapport över Sveriges starkaste varumärken. För fjärde året i rad rankas Swish som det främsta varumärket i landet.
På andra plats kom Ikea med Volvo på tredje plats och SVT Play på fjärde plats. Det första utpräglade IT-företaget är Google som hamnar på åttonde plats.
I ett pressmeddelande säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish, att “Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare.”
Enligt de senaste siffrorna har tjänsten 8,6 miljoner användare, och i december 2024 gjordes 96123400 betalningar till ett sammanlagt värde på lite över 50,5 miljarder kronor.