Stort och starkt

Swish är starkaste varumärket i Sverige

För fjärde året i rad rankas betaltjänsten Swish som det starkaste varumärket.

YouGov, det globala företaget för opinionsundersökningar, har nu släppt sin årliga rapport över Sveriges starkaste varumärken. För fjärde året i rad rankas Swish som det främsta varumärket i landet. 

På andra plats kom Ikea med Volvo på tredje plats och SVT Play på fjärde plats. Det första utpräglade IT-företaget är Google som hamnar på åttonde plats. 

I ett pressmeddelande säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish, att “Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare.” 

Enligt de senaste siffrorna har tjänsten 8,6 miljoner användare, och i december 2024 gjordes 96123400 betalningar till ett sammanlagt värde på lite över 50,5 miljarder kronor.