-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Enklare inloggning och fritt från annonser
Microsoft gör ny satsning på Skype

Nya funktioner och bortplockade annonser ska ge en nytändning för klassiska samtalsverktyget.
Microsoft meddelar att man kommer genomföra en rad förändringar för sitt kommunikationsverktyg Skype. Avsikten blir att öka verktygets popularitet och fungera som en form av nytändning för det klassiska chattprogrammet.
Förbättringarna kommer bland annat att inkludera bättre navigation, optimerade menyalternativ, bättre bildhantering och enklare inloggning tack vare möjligheten att kunna logga in utan att använda lösenord.
En annan stor förändring är att man kommer att plocka bort all annonsering från hela plattformen och därmed göra den helt reklamfri.
För tillfället ligger förändringarna tillgängliga i Skype Insider Build. Det är däremot inte sagt när man kommer kunna lansera förändringarna i den skarpa versionen av Skype.