-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
-
PLUS
Krönika: Hårdvaran i Galaxy S25 nästan sekundär för Samsung
Tänk dig för om du får mail från Microsoft
Microsoft fortfarande mest utsatta av bedragare

Microsoft fortsatt i topp av utsatta företag när det handlar om bedrägerier, men inte lika drabbade som kvartalet innan.
Det är Check Point Research (CPR) som har presenterat sin Brand Phishing Ranking för fjärdekvartalet 2024, och Microsoft ligger kvar som etta.
Det handlar om den mycket vanlig formen av bedrägeri att de kriminella utger sig för att representera eller komma från storföretag för att lura sina offer att lita på dem. På CPR:s nya lista ligger Microsoft etta med 32 procent av alla uppmätta bedrägerimail. Det är visserligen allvarligt att drygt vart tredje bluffmail påstår sig komma från Microsoft, men det är ändå en markant förbättring jämfört med tredje kvartalet 2024 då Microsoft låg på 61 procent.
Apple ligger kvar på andra plats med 12 procent, även Google ligger kvar på tredje plats men har gått upp från 7 till 12 procent.
Linkedin gör en stark återkomst, andra kvartalet 2024 låg man trea med 7 procent, tredje kvartalet fanns man inte med på tio i topp-listan, men nu är man tillbaka på en fjärde plats med 11 procent.
Topp 10 av utnyttjade varumärken
- Microsoft: 32%
- Apple: 12%
- Google: 12%
- LinkedIn: 11%
- Alibaba: 4%
- WhatsApp: 2%
- Amazon: 2%
- Twitter: 2%
- Facebook: 2%
- Adobe: 1%