-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Extra säkerhet för kunder
Extra skyddsåtgärder för SEB-kunder – försvårar bedrägerier

SEB genomför en rad åtgärder för att skydda sina kunder mot bedrägerier.
Banken SEB har introducerat nya åtgärder i syfte att minska bedrägerier mot sina kunder. Dessa inkluderar exempelvis en tidsfördröjningsfunktion som låter kunderna stoppa misstänkta bedrägliga överföringar, vilket är en tjänst som blev tillgänglig den 4 juni.
Redan i maj lanserade man möjligheten att inaktivera utlandsöverföringar helt från sina konton, och i mitten av juni kommer man att lansera en säkerhetsfunktion som kallas dubbelsignering. Funktionen kräver att en närstående till kunden också godkänner överföringar innan de genomförs. Den har tidigare varit tillgänglig för företagskunder och kommer nu att erbjudas även till privatkunder.
Redan tidigare har man även lagt till exempelvis beloppsbegränsningar för överföringar med Swish.