Tiktok först att passera milstolpe
Användare spenderar allt mer tid och pengar på Tiktok
Användare spenderar mer än 10 miljarder dollar på videotjänsten Tiktok.
Videotjänsten Tiktok har blivit den första appen som har
fått användare att spendera mer än tio miljarder dollar under ett år. Det
rapporterar publikationen Bloomberg baserat på statistik från data.ai. Summan
handlar dock inte enbart om rena intäkter till tjänsten utan vad användare
sammanlagt spenderade, vilket främst handlar om användare som ger så kallad
dricks till kreatörer på tjänsten.
Statistiken visar också att det finns fem länder där Tiktok
stod för mer än fem timmars mobilanvändande varje dag. Mest tid på
videotjänsten spenderades i Indonesien med 6,05 timmar varje dag, följt av
Thailand med 5,64 timmar, Argentina (5,33), Saudiarabien (5,28) och Brasilien
(5,02).
Enligt data.ai förväntas intäktsgenereringen för sociala
nätverk, bland annat via köp i respektive appar, att öka med 150 procent under
2024.
Relaterade artiklar
sociala nätverk
tiktok