-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Tiktok först att passera milstolpe
Användare spenderar allt mer tid och pengar på Tiktok

Användare spenderar mer än 10 miljarder dollar på videotjänsten Tiktok.
Videotjänsten Tiktok har blivit den första appen som har fått användare att spendera mer än tio miljarder dollar under ett år. Det rapporterar publikationen Bloomberg baserat på statistik från data.ai. Summan handlar dock inte enbart om rena intäkter till tjänsten utan vad användare sammanlagt spenderade, vilket främst handlar om användare som ger så kallad dricks till kreatörer på tjänsten.
Statistiken visar också att det finns fem länder där Tiktok stod för mer än fem timmars mobilanvändande varje dag. Mest tid på videotjänsten spenderades i Indonesien med 6,05 timmar varje dag, följt av Thailand med 5,64 timmar, Argentina (5,33), Saudiarabien (5,28) och Brasilien (5,02).
Enligt data.ai förväntas intäktsgenereringen för sociala nätverk, bland annat via köp i respektive appar, att öka med 150 procent under 2024.