-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Vägleder och ber om ursäkt i mail
Google till Chromecast-användare: Det här händer nu

I ett nytt mail till de som har någon av de drabbade Chromecast-enheterna ber Google om ursäkt för de problem som varit och vägleder. Alla har dock inte fått mailet.
Det är nu tio dagar sedan stora Chromecast-problem uppdagades. Enheterna kunde inte användas och Google har fortfarande inte bekräftat vad som var orsaken till problemet. Nu har de dock skickat ut ytterligare ett mail, utöver det som sändes ut i slutet av förra veckan.
I det nya mailet meddelar Google att de som inte agerat och fabriksåterställt sin enhet nu åter ska ha en Chromecast som fungerar. Den har helt enkelt mottagit den uppdatering som åtgärdar det ursprungliga problemet, så länge enheten hela tiden varit uppkopplad mot internet.
De som däremot i felsöknings- och problemlösningssyfte fabriksåterställt sin enhet måste först uppdatera till den senaste verisonen av Google Home-appen (3.30.1.6 för Android och 3.30.106 för iOS) för att kunna installera sina enheter på nytt. Den nya appen är släppt, men det kan ta ytterligare några dagar innan alla ser uppdateringen i appbutikerna meddelar Google. Ser du inte den nya versionen behöver du alltså avvakta och sedan försöka igen om någon dag.