-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Google kavlar upp skjortärmarna
Youtube trappar upp mot annonsblockerare

Efter att bara uppmanat att tillåta annonser går videotjänsten nu ett steg längre.
Google-ägda Youtubes försök att komma till rätta med annonsblockerare går vidare. Nu trappar man upp sina åtgärder genom att inte bara uppmana besökare att tillåta annonser. Nu informerar man besökare som använder annonsblockerare att de har tre videofilmer kvar att titta på, sedan blockeras användaren antingen tills sajten vitlistas och därmed kan visa annonser, annonsblockeraren stängs av eller användaren börjar prenumerera på Premium.
Mycket tyder dock på att funktionen befinner sig i en testfas och inte är lanserad ”på riktigt” då inte alla användare får meddelandet och det finns en del annonsblockerare som fortfarande fungerar. Om testerna visar sig vara framgångsrika lär de dock implementeras i större skala.