-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
Reklamfritt
Youtube bekräftar prenumerationstjänst

Videosajten har ytterligare prenumerationsmodeller på gång.
Under 2014 lanserades Youtube Music Key, där användare fick tillgång till Google Play Musics utbud samt reklamfria varianter av musikvideos.
Nu har Youtube skickats ut ett informationsmail till de som idag får pengar från annonser på sajten att de inom kort kommer att lansera en mer sajtomspännande prenumerationstjänst för att användare ska slippa reklam. Vad den kommer att kosta eller i vilka länder den lanseras först är ännu oklart, men i mailet framkommer det i alla fall att de som är registrerade som Youtube Creators kommer att få lika mycket ersättning via prenumerationstjänsten som de annars skulle ha fått via vanlig reklam.
Den 15:e juni kommer förändringen att träda i kraft för Youtube Creators, så rimligen borde tjänsten som sådan lanseras ungefär då också.