-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
Andra kvartalet blev inte så illa
Xiaomi framgångsrika på vikande marknad

Europa en stor anledning till att Xiaomi fick ett positivt andra kvartal.
Xiaomi har publicerat sina resultat för det andra kvartalet i år, och trots pandemin och den vikande mobilmarknaden blev företagets resultat positivt. Intäkterna under et andra kvartalet stannade på 7,7 miljarder dollar vilket är en ökning med 3,1 procent jämfört med samma tid förra året, och en ökning med 7,7 procent jämfört med första kvartalet 2020. Samtidigt ökade vinsten med nästan 130 procent, eller 650 miljoner dollar, jämfört med andra kvartalet förra året.
Försäljning i Europa spelade en roll i ökningen med en försäljning som ökade med nästan 65 procent, och Xiaomi blev den mest säljande mobiltillverkaren i Spanien, tvåa i Frankrike och fyra i Tyskland.
Enligt marknadsundersökningsföretaget Canalys rankades Xiaomi för det andra kvartalet 2020 på en fjärde plats på den globala marknaden när det gäller leveranser av smartphones med en marknadsandel på 10,1%.