-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Överlevde nätt och jämt sommaren
Verizon lägger ned sin smartwatch efter bara fyra månader

Upp som en sol i maj och ned som en pannkaka i september. Det blev facit för den amerikanska teleoperatören Verizons smartwatch Wear24.
Smartwatch-enheten Wear24 kan vara en av de mest kortlivade konsumentelektronikprodukterna i världshistorien. Det är den amerikanska teleoperatören Verizons egna Android Wear-baserade produkt som nu går i graven bara fyra månader efter att den lanserades. Varför man valt att lägga ned den är oklart, men sannolikt föll den helt enkelt inte kunderna i smaken.
Dåliga recensioner
Wear24 lanserades i maj till ett pris på motsvarande cirka 2 200 kronor och hade hyfsat intressanta specifikationer. Det handlar om en enhet med Android Wear 2, LTE-stöd, 1,4-tums AMOLED-skärm och batteri på 450 mAh. Men nu landar man på en supportsida om man försöker köpa enheten. Wear24 mottogs inte särskilt väl när den släpptes och fick tämligen dåliga recensioner. Framför allt slog techmedia ned på att klockan var alldeles för dyr och att det finns bättre alternativ i segmentet. Att wearable tech i största allmänhet är ett tufft segment just nu lär sannolikt ha bidragit till nedläggningen.