-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Upprörda användare
UPPDATERAD: Samsungs skal repar Galaxy S6

Många användare som köpt en Samsung Galaxy S6 eller S6 Edge med företagets eget Clear View Cover rapporterar att skyddet har repat telefonen i stället för att skydda den.
Flera läsare har hört av sig till Mobil.se och rapporterat att de köpt en Samsung Galaxy S6 och Samsungs eget skyddande skal Clear View Cover till den, och upptäckt att skalet i sig orsakat repor eller fått flisor att gå ur skalet.
På XDA Developers Forum finns en tråd kring ämnet som visar att de är långt ifrån ensamma om problemet.
Enligt SamMobile har Samsung till dem sagt att de är medvetna om problemet och undersöker saken. SamMobile har också talat med en mobilreparatör som hävdar att ytskiktet på Gorilla-glaset på dessa mobiler är lite för svagt, vilket gör att de repas lättare.
Andreas Bergqvist på Samsung i Sverige har följande besked att ge:
- Vi har upplevt vissa fall där små märken har uppkommit på Galaxy S6 och Galaxy S6 edge som till synes orsakats av partiklar som fastnat mellan telefonens skärm och tillbehöret Clear View Cover. Produktkvalitet och kundnöjdhet är av största vikt för Samsung och vi uppmuntrar därför kunder som upplever detta att kontakta Samsung Support på 0771-726 78 64 för personlig service.