-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Handsken är kastad
Twitter öppnar upp Spaces för fler användare – Clubhousehypen avtar

Clubhouse-konkurrenten blir tillgänglig för fler användare, men det finns en hake.
Den nya tjänsten Clubhouse finns fortfarande inte till Android, men alternativen som inspirerats av tjänsten är många. En av dessa är Twitter Spaces som började testas för några månader sedan men som nu släpps på bredare front. Haken? Det är för tillfället bara användare med fler än 600 följare som kan vara värdar för de privata chattrummen.
Twitter säger också att man planerar att ge användare möjligheter att sälja vad som kan liknas vid biljetter för att besökare ska kunna köpa sig en plats ett chattrum, en möjlighet för populära twittrare, influences och kändisar att skapa en form av shower där besökarna behöver betala entré för att komma in på dem.
Twitter Spaces finns tillgängligt för både Ios och Android. Samtidigt kommer signaler om att Clubhouse-hajpen håller på att lägga sig. Enligt nya siffror från Mediavision har Clubhouse färre än 50 000 användare i Norden, cirka 19 000 i Sverige och nedladdningarna av appen har sjunkit kraftigt den senaste tiden.