-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Sociala medier
Trump köper nationellt Snapchat-filter

Kriget började på Twitter och nu har slaget spridit sig till Snapchat. Årets amerikanska presidentkandidater använder sociala medier som aldrig förr.
Donald Trump har köpt ett nationellt Snapchat geofilter (grafisk överlägg) som kommer att finnas tillgängligt under den amerikanska presidentkandidatsdebatten som går av stapeln ikväll i USA, rapporterar Independent Journal Review. En förhandsversion av filtret rubricerar debatten som ”Donald J. Trump vs Crooked Hillary”, men enligt Time så kommer den rubriken att ändras till en alternativ variant under själva debatten, en som inte är en direkt attack mot demokraternas presidentkandidat Hillary Clinton. Time skriver också att Clintons kampanj meddelade förra veckan att den har öronmärkt minst 30 miljoner dollar för digitala annonser.
Kandidaterna har sedan tidigare köpt Snapchat-filter på regional nivå. Trumps drag är dock unikt eftersom det är första gången som en kandidat köper ett filter på nationell nivå.