-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Ganska tystlåtet
Trög start för Spotifys nya app Greenroom

Spotifys Clubhouse-konkurrent har svårt att få luft under vingarna.
Det är snart två månader sedan Spotify lanserade Greenroom, företagets konkurrent till den populära ljudbaserade chattappen Clubhouse. Den önskade anstormningen av användare har dock uteblivit. Enligt analysföretaget Sensory Tower har Greenroom laddats ner cirka 100 000 gånger till Android och 141 000 gånger till Ios. Dessa siffror inkluderar dessutom nedladdningssiffror från när appen hette Locker Room, innan den blev Greenroom.
Lite över 100 000 av dessa nedladdningar gjordes under den första veckan efter tjänstens officiella lansering, vilket betyder att den efterföljande tiden har varit väldigt ljum för tjänsten. Då ska man dessutom komma ihåg att antalet nedladdningar inte nödvändigtvis speglar antalet aktiva användare.
Spotify har inte släppt några officiella siffror för tjänsten.