-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Svårt med abonnemang
Tre teleoperatörer på Råd & Röns skamlista

Abonnemangsproblem och luddiga priser har fått tre operatörer att hamna bland de sju värsta på listan.
Råd & Rön har släppt sin skamlista för 2024 med de bolag som har fått flest anmälningar under året, vilket innebär att det knappast är en eftersträvansvärd prestation att hamna på den.
De tre första/värsta företagen är i tur och ordning By Métis (529 anmälningar) som tar betalt för att säga upp människors abonnemangstjänster. Tvåa blev Dinbilgaranti (369 anmälningar) som skickar ut erbjudanden som ser ut som fakturor, vilket har lurat sin beskärda del av människor, och på tredje plats hamnade Bedomahalsa.com (340 anmälningar) med hälsotester som verkar vara gratis som men som inte alls är det.
Tele2, Telia och Telenor
Sedan är det dags för teleoperatörer, för på fjärde plats kommer Tele2 (279 anmälningar) för att det är svårt att säga upp abonnemang, Telia ligger femma (227 anmälningar) av samma anledning som Tele2.
Klarna tränger sig in på sjätte plats (196 anmälningar), men sedan är det åter dags för en teleoperatör i form av Telenor (145 anmälningar) på grund av att kunder känt sig lurade när de fått ett pris men inte information att det bara gäller under en viss tid för att sedan bli dyrare.