-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Socialt
Tim Cook tror mer på AR än VR

Om man får tro Apples VD så är Augmented Reality framtidens kommersiella val.
Apple verkar fortsätta att satsa på VR (virtual reality, virtuell verklighet) och AR (förstärkt verklighet) bakom kulisserna. Business Insider har noterat att företaget anställt Zeyu Li som tidigare jobbade hos AR-företaget Magic Leap och Yuri Petrov som har jobbat för numera Facebookägda VR-företaget Oculus.
I januari rapporterade Financial Times att Apple har hundratals anställda som jobbar med AR och VR. Publikationen skrev att de eventuellt jobbar på att ta fram någon sorts headset.
Apples VD Tim Cook kommenterade frågan i en intervju med ABC:s tv-program Good Morning America. Han tycker båda teknikerna är intressanta men säger att VR kan ge häftiga upplever men att det kommersiellt är mindre attraktivt i längden eftersom det ”sluter in” användaren. AR å andra sidan låter användaren uppleva en digital värld men samtidigt så kan personen vara social och göra andra saker.