-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Meta lanserar annonser i Threads
Threads får annonser i 30 länder

Från att ha testats i Japan och USA lanserar nu Meta annonser på sin sociala plattform Threads.
Meta har efter en framgångsrik testperiod i USA och Japan nu inlett en global utvidgning av sina annonslösningar på sociala medieplattformen Threads. De annonser som införs blivit utplacerade mellan inlägg från användare och inlägg från vänner, vilket innebär att fler företag, även lokala aktörer, kan utnyttja annonsmöjligheterna.
Den exakta listan över de 30 länder som omfattas är inte offentliggjord, och Meta har inte heller specificerat hur ofta annonserna kommer att visas i användarnas flöden. Istället genomförs utrullningen successivt, vilket kan medföra att antalet annonser ökar med tiden.
Tidigare var Threads helt annonsfri sedan tjänstens lansering för ungefär ett och ett halvt år sedan, men den initiala testen med ett begränsat urval av företag gav Meta tillräckligt stöd för att nu öppna upp för annonsering globalt.