När Earin öppnade förbeställningar under januari månad gick det även där över förväntan: de 1 000 hörlurar som gick att förhandsbeställa tog slut på 25 minuter. – Det kändes fantastiskt att sälja slut på en halvtimme. Vi vet att vi har en bra produkt och att det är ett stort intresse kring Earin och vårt företag, men det var överraskande att det skulle gå så fort, sade då Per Sennström, en av skaparna bakom Earin.
Earins fokus ligger nu på att se till att kunna leverera produkten till de som beställt via Earins webbsida samt via Kickstarter, säger han till Mobilbusiness. – Vi är i sluttampen av utvecklingen av Earin, så fokus just nu ligger på att få design och produktion till en status där vi kan leverera till våra Kickstarter-backers och förköp, säger Per Sennström. Vår absoluta prioritet är att leverera dessa enheter. Försäljning och vidare distribution är parallell aktivitet där vi idag för diskussioner hur vi ska nå ut.
Annons
Bästa sättet för en svensk konsument att få tag på de lilla trådlösa hörlurarna är att vänta på nästa förköpsmöjlighet; det är nämligen USA-marknaden som står högst upp på företagets agenda just nu. – Fokus ligger på USA enbart därför att det är där vi har det stora intresset både från Kickstarter, vår pre-order och sociala medier. Vi är i diskussion med distributionskanaler i USA och det är förmodligen där vi kommer att börja sälja för att sedan gå över till Europa. När i tiden är omöjligt att säga i dagsläget, säger Per Sennström.
Annons
Earin jobbar som sagt hårt för att skicka iväg de första leveranserna. Men redan nu tänker företaget på nästa generationen: – Efter att Earin har levererats här i vår och vi har satt upp kanaler för distribution kommer vi att utöka vårt team samt kicka igång utvecklingen av nästa generation Earin.