-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
(Miss)lyckad
Super Mario Run sänkte App store

Nintendos spel Super Mario Run visade sig vara så efterlängtat att Apples Appstore inte pallade trycket.
Den ikoniska karaktären Super Marios debut på Ios, som Apple har slagit på stora trumman för, blev kanske lite väl uppmärksammat på lanseringsdagen. Iphone-användare i USA rapporteras ha haft stora svårigheter med att ladda ner spelet under den 15:e december då det släpptes. Problemet var dessutom inte begränsat till Super Mario Run, flera andra appar blev otillgängliga för nedladdning. Vissa användare kunde inte ens komma åt appbutiken över huvud taget.
Senare meddelade Apple att alla företagets ”stores” hade stött på driftproblem, men att det skulle vara åtgärdat efter några timmar.
Super Mario Run är gratis att ladda ner och då får man tillgång till de första tre banorna, samt 20 sekunder av den fjärde banan. Vill man ha mer efter det så får man betala 109 kronor för att öppna upp hela spelet.