-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Nästa svenska succé-hörlur?
Sudio lanserar eleganta livsstilshörlurar

Fastforward-startupet satsar på diskret, tidlös design.
Under devisen “elegant möter preppy” släpper i dag stockholms-baserade startup-företaget Sudio sina hörlurar. Tanken är att erbjuda kvalitetsljud och en design i linje med stilen som klännetecknar Ralph Lauren, Morris och GANT – men till en bråkdel av priset.
− Vi bestämde tidigt att skapa en produkt som inte bara skulle se väldigt elegant ut, men som också ljudmässigt skulle prestera som ett märke i 1500-kronorsklassen, men till en tredjedel av priset. Vi visste att vi skulle behöva skära bort mellanhänderna och bli ett e-handelsföretag, säger Jonas Wistrand, medgrundare och försäljningschef på Sudio.
Från och med i dag finns modellen Klang, som lanserades tidigare i år, att köpa med uppgraderad design och bättre ljud, samt en helt ny modell: Två.
Till skillnad från Zound Industries färgglada Urbanears eller mer fashion-designade Molami, hoppas alltså Sudio fånga en den ljud- och stilmedvetna publik som föredrar en något diskretare design.
Till sin hjälp har de Stockholm Innovation & Growth (Sting), vars acceleratorprogram Fastforward Sudio sedan i augusti är en del av.
