-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Oväntad vinkel
Stämning mot Samsung i USA på grund av Note 7

Tre personer har stämt Samsung på grund av problemen med Note 7, men intressant nog handlar det inte direkt om batteribränderna.
Den aktuella stämningsansökan har lämnats in i New Jersey, USA. Man skulle kunna tro att det handlar om skador som brinnande Note 7-mobiler har orsakat eller det faktum att enheterna kunde ”explodera” till att börja med, men så är inte fallet. Istället fokuserar stämningen på att Samsung inte hade ersättningstelefoner från första stund.
”Samsung informerade kunder att de var tvungna att vänta i flera dagar, i vissa fall veckor, innan de kunde få en ersättningsmobil. Under den tiden, och som resultat av att den åtalade parten inte lyckades tillhandahålla en adekvat ersättningsenhet, fortsatte kunderna att ådra sig månatliga avgifter från sina operatörer för en mobiltelefon som de inte kunde använda säkert.”, står det i stämningsansökan.
Enligt Reuters har en minst en person i USA sedan tidigare stämt Samsung angående Note 7, men i det fallet handlade det om personskador som mobilen ska ha orsakat.