-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Spekulationerna om parallellt Spotify ökar
Spotify utökar sin satsning på poddar

Företaget köper sig extra muskler i sin satsning på podsändningar.
Efter en undersökning nyligen har det blommat upp spekulationer om att Spotify kan vara på gång att parallellt med "vanliga" Spotify lansera ett nytt abonnemang enbart inriktat på poddsändningar.
Dessa har nu blivit ännu intensivare efter att Spotify köper företaget Megaphone, ett företag som specialiserat sig inte bara på själva sändningarna utan även på annonsteknik där annonsörerna kan sikta in sig på specifika målgrupper. Bland företag som använder sig av Megaphone finns bland andra ESPN och The Wall Street Journal.
Spotify köper Megaphone för 235 miljoner dollar, cirka två miljarder kronor, och detta ses som ett steg mot att öka möjligheterna att tjäna pengar på poddsändningar. Bland annat kommer man att erbjuda verktyg för dem som publicerar poddsändningar att själva lägga in strömmande annonser i sändningarna.