-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Streamingtjänsten får ny design och nya funktioner
Spotify får nytt utseende

Nu ska mer fokus kunna läggas på kreatörer, både för kreatörerna själva och för lyssnarna.
Spotify har presenterat ett nytt och dynamiskt gränssnitt för mobilanvändare, och enligt Spotify själva är det en av de största uppdateringarna sedan tjänsten lanserades. En av nyheterna med det nya utseendet är att man vill sätta större fokus på kreatörer och deras utveckling.
Bland designförändringarna finns bland annat nya sätt att utforska personliga förhandsvisningar av spellistor, album och poddavsnitt, ett nytt flöde i sökfunktionen som ska göra det enklare att utforska ny musik, och en ny ”shuffle”-funktion som ska komplettera befintliga spellistor med ny musik.
Andra funktioner inkluderar att podcasts får en likadan autoplayfunktion som musiken har, så att när en podcast slutar börjar en annan spelas upp, och för användare i USA och Kanada introduceras den AI-baserade radiopratarfunktionen som man kallar DJ.
Man introducerar även nya funktioner för kreatörer som en ny form av sponsrad rekommendation i helskärmsformat, möjligheten att prioritera låtar för att Spotify enklare ska kunna presentera dem i personliga musikflöden, samt ”showcase” där kreatörer kan presentera sin musik för sannolika lyssnare.
Det nya utseendet har redan börjat rullas ut och kommer succesivt att dyka upp till tjänstens användare.