-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Streamingtjänsten får ny design och nya funktioner
Spotify får nytt utseende

Nu ska mer fokus kunna läggas på kreatörer, både för kreatörerna själva och för lyssnarna.
Spotify har presenterat ett nytt och dynamiskt gränssnitt för mobilanvändare, och enligt Spotify själva är det en av de största uppdateringarna sedan tjänsten lanserades. En av nyheterna med det nya utseendet är att man vill sätta större fokus på kreatörer och deras utveckling.
Bland designförändringarna finns bland annat nya sätt att utforska personliga förhandsvisningar av spellistor, album och poddavsnitt, ett nytt flöde i sökfunktionen som ska göra det enklare att utforska ny musik, och en ny ”shuffle”-funktion som ska komplettera befintliga spellistor med ny musik.
Andra funktioner inkluderar att podcasts får en likadan autoplayfunktion som musiken har, så att när en podcast slutar börjar en annan spelas upp, och för användare i USA och Kanada introduceras den AI-baserade radiopratarfunktionen som man kallar DJ.
Man introducerar även nya funktioner för kreatörer som en ny form av sponsrad rekommendation i helskärmsformat, möjligheten att prioritera låtar för att Spotify enklare ska kunna presentera dem i personliga musikflöden, samt ”showcase” där kreatörer kan presentera sin musik för sannolika lyssnare.
Det nya utseendet har redan börjat rullas ut och kommer succesivt att dyka upp till tjänstens användare.