-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
Ingen reklam för prenumeranter
Reklam till betalande Spotify användare berodde på bugg

Efter att en bugg orsakat reklamuppspelning för prenumeranter går ny Spotify ut och förnekar reklamrykten.
Spotify har idag dementerat upprepade rykten om att man skulle ha planer på att införa reklam för tjänstens Premium-användare. Upphovet baserar sig troligtvis på att vissa prenumeranter rapporterat att de under de senaste månaderna stött på reklam. Nu har dock Spotify förtydligat att upplevelsen förblir reklamfri för prenumeranter. Orsaken till dessa enstaka fall visar sig vara en teknisk bugg.
Parallellt pågår förberedelserna för lanseringen av ett nytt abonnemang, benämnt Music Pro. Tjänsten, som siktar på att erbjuda förlustfritt ljud och exklusiva funktioner, är en del av företagets satsning på att vidareutveckla sin position på marknaden. Även om detaljerna kring Music Pro fortfarande är oklara, pekar tidigare kommentarer på att lanseringen kan ske under 2025, trots de förseningar som tidigt var förväntade.