-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Så gör du om du är en av de drabbade
Spotify-abonnemang via App Store försvinner – det behöver du göra nu

Nu försvinner möjligheten att betala Spotify-abonnemanget via App Store.
En gång i tiden, närmare bestämt mellan juni 2014 och maj 2016, var det möjligt att skapa och betala för Spotify-abonnemang via App Store. Det är dock en möjlighet som försvinner nu, och streamingtjänsten meddelar nu att de inte längre kommer att acceptera den betalningsmetoden. I informationen informerar Spotify kunderna att deras befintliga konto inte kommer att försvinna utan i slutet av den sista faktureringsperioden kommer det automatiskt att övergå till att bli kostnadsfria, annonsstödda versionen av abonnemanget. För att behålla en Premium-prenumeration måste användaren prenumerera igen när sista faktureringsperioden har avslutats och kontot flyttats över till den kostnadsfria versionen. De måste sedan välja att betala via en av de betalningsmetoder som Spotify accepterar, inklusive kreditkort och PayPal, för att starta den nya prenumerationen.