-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Tillbaka till dåtiden
Sonos kan gå tillbaka till sin gamla app

Sonos uppges fortsätta sitt arbete med den nya appen, men ser även ett annat alternativ för att lugna sina kunder.
Efter den massiva kritik som Sonos fick ta emot efter lanseringen av den nya appen för sina Sonos-produkter i maj, publicerade man bland annat ett tidsschema för hur och när den skulle uppdateras. Kritiken handlade bland annat om att appen inte fungerade tillfredsställande och att det saknades en rad funktioner jämfört med föregående generation.
Nu uppger publikationen The Verge att företaget överväger ytterligare ett alternativ – att återpublicera och gå tillbaka till den gamla versionen av appen för Android och Ios.
Sonos VD Patrick Spence vidhåller att beslutet att skapa en helt ny app från grunden var rätt beslut och göra det möjligt för företaget att förnya sig oftare och expandera till nya produktkategorier, men säger också att resultatet inte blev bra. Vid ett möte förra veckan konstaterade Spence att “även om omarbetningen av appen var och förblir rätt sak att göra, var vårt utförande - mitt utförande - inte tillräckligt bra.” Vid samma möta konstaterade Spence även att det uppskattningsvis kortsiktigt kommer kosta mellan 20 och 30 miljoner dollar att få ordning på situationen och lugna nuvarande kunder och hindra dem från att överge företagets ljudplattform.