-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Omöjligt att backa
Sonos app-kaos fortsätter: Gamla appen död

Sonos planer att backa till den gamla versionen av appen har visat sig vara omöjligt.
Efter den massiva kritiken och tekniska problem som Sonos drabbades av med lanseringen av sin nya app, har företaget försökt lösa problemet på olika sätt. Det senaste försöket var tänkt att bli att backa fullständigt och återlansera den föregående generationen av Sonos-appen. Det har dock visat sig vara omöjligt.
Nu meddelar Sonos VD Patrick Spence att planen att återlansera den gamla appen har gått i stöpet eftersom den helt enkelt inte längre fungerar. Orsaken är att i samband med att den nya appen lanserades gjordes även uppgraderingar på servrarna, vilket skulle resultera i att en återpublicering av den gamla appen inte skulle lösa några problem utan tvärtom förvärra situationen.
Spence säger också att Sonos-plattformens ursprungliga arkitekt har fått tillbaka ansvaret, och att företaget har samlat ihop de allra bästa och mest erfarna ingenjörerna som de har för att arbeta med appen tills den är fixad.