-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Dyrare än någonsin
Snap presenterar ny generation av Spectacles med 3D-linser

Nej, Snap verkar inte ge upp på sina Spectacles. Nu har man offentliggjort den tredje generationen av fotoglasögonen.
Vackra är de inte, det kan vi nog enas om. Och hittills har de inte sålt särskilt bra heller. Det finns med andra ord hur många incitament som helst för Snap att lägga ned sina fotoglasögon Spectacles. Men icke. Efter att man något förvånande släppt en andra generation av glasögonen förra året, så kommer nu en tredje generation.
Spectacles 3 är precis som föregångarna tänkt att användas för att fånga bilder och videoklipp som man sedan publicerar direkt till Snapchat (eller till något annat socialt nätverk, för den delen). Den här gången har man saftat i med ett pris på hela 370 euro, vilket gör den nya versionen avsevärt dyrare än Spectacles 2 som kostar mellan 175 och 230 euro beorende på variant. Exakt vad som gör att de blivit så dyra är svårt att säga, men man har trots allt rustat glasögonen med 3D-linser, något som medger att man tar bilder och spelar in klipp med ett slags 3D-effekt.
Spectacles 3 kan även filma med 60 fps, vilket också är ett lyft. Den nya versionen av glasögonen släpps i november men kan förbeställas redan nu.