-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
Tryggare i tunnelbanan
SL introducerar chattfunktion i sin rese-app

Ska göra det enkelt att komma i kontakt med SL:s personal.
Den 2 september kommer Storstockholms Lokaltrafik (SL) att släppa en uppdaterad version av sin app. Den stora nyheten i den här versionen är att man introducerar en chattfunktion så att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral. Detta om resenärer till exempel känner sig otrygga när de är ute och reser, eller vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt och står i sin tur i kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst.
Den nya chattfunktionen kommer att vara tillgänglig för Ios-användare den 2 september och enligt SL "snart även för Android-användare". Sedan tidigare har man kunnat nå trygghetscentralen via ett konstnadsfritt 020-nummer.