-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Vill tillverka tre gånger fler
Samsung underskattar S6 Edge

Enligt nya uppgifter är Galaxy S6 Edge tre gånger populärare bland återförsäljare än Galaxy Note Edge.
Det verkar som om Samsungs val att introducera Galaxy S6 Edge, som efterliknar Galaxy Note Edge med sin rundade skärmkant, var ett bra drag. Etnews rapporterar nämligen att tillverkaren utforskar möjligheterna att tillverka tre gånger så många S6 Edge enheter som man ursprungligen hade tänkt. Även om detta inte kan översättas i direkt försäljning så verkar det som om återförsäljarna har andra tankar. Efterfrågan ökade nämligen bland globala återförsäljare av mobiltelefoner efter Samsungs presentation under MWC 2015. Man menar att S6 Edge ska sälja lika bra som den vanliga versionen. Galaxy S6 Edge har rundad kant på båda sidor av telefonen, medan första Edge telefonen bara hade det på en sida.
I perspektiv till detta så rapporterade DT att Galaxy Note Edge sålde 630 000 enheter under första månaden av dess försäljningen. Galaxy Note 4 sålde under sin första månad däremot 4,5 miljoner enheter. Men där Galaxy Note 4 var en massproducerad enhet så berättade Samsung att Galaxy Note Edge skulle släppas i en begränsad upplaga som ett koncept.
Det är möjligt att butikerna märkte av ett intresse för Galaxy Note Edge men att produktionen inte var hög nog för att motivera ett fokus på produkten. Om Samsung producerade ett för litet antal enheter och återförsäljarna var medvetna om att de inte skulle kunna möta efterfrågan så är det möjligt att de varit återhållsamma i sitt fokus på Galaxy Note Edge. Det är även möjligt att butikerna har märkt ett ökat intresse från sina kunder genom kundservice eller annan kontakt där kunderna visar intresse för enheten. Men nu verkar alltså vindarna ha vänt och om återförsäljarna är någon sorts indikation så kan vi räkna med en bättre försäljning av S6 Edge än dess ensidiga storebror.