-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Noterat på nätet
Samsung släpper varumärket Galaxy Note

När det var dags att förnya sina varumärken skippade Samsung en av sina kända beteckningar. Det kommer kanske inte som en överraskning, men det ger ändå en tydlig bild av vart de är på väg.
Det är legio för företag att förnya sina varumärkesskydd så fort de är på väg att gå ut, något som så klart en av de större aktörerna på marknaden, Samsung, också gör. Något som kunde noteras i årets förnyelse i Sydkorea var att ett varumärke inte förnyades. De som fick förnyat förtroende var Galaxy M, Galaxy A, Galaxy S och Galaxy Z. Den uppmärksamme noterar att Galaxy Note inte är med på listan.
Det är i och för sig inte något som borde förvåna någon, det har varit ganska tydligt att Samsung inte har för avsikt att fortsätta lansera modeller under Note-namnet för att istället satsa på sina vikbara modeller. De vikbara modellerna verkar ha tagit fart och fått fäste på marknaden och vi kan sannolikt se en vidare utveckling på den fronten.
Men kommer du att sakna Samsungs Note-serie?