-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Skydda din information
Samsung introducerar nytt reparationsläge

Nu ska användarens informations skyddas från reparatörer.
När man lämnar in en mobil på reparation innebär det också att man lämnar ifrån sig informationen som befinner sig i mobilen och till tjänster där mobilen är automatiskt inloggad som onlinelagring, sociala nätverk och e-post. Det vill Samsung ändra på och introducerar ett specifikt reparationsläge. När det läget aktiveras startar mobilen om och blockerar all personlig information och alla egeninstallerade appar, så att reparatören för bara tillgång till de mest grundläggande fabriksinstallerade apparna. Efter reparationen stänger användaren av reparationsläget varvid mobilen återgår till sitt vanliga jag.
Det nya reparationsläget kommer att först introduceras i Sydkorea och i Galaxy S21-modeller, men ska enligt planen lanseras till fler Galaxy-modeller.