-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
Efter fyra år
Samsung har lagt ner sin svenska flaggskeppsbutik

Det är fyra år sedan som Samsung öppnade sin första svenska butik. Lokalen på Kungsgatan i Stockholm skulle vara både en möjlighet att uppleva Samsungs produkter med fokus på framförallt mobiltelefoner och att få service. Nu är allt borta.
Det var den 27 april 2018 som Samsung öppnade sin första egna butik i Sverige. Nu efter drygt fyra år gapar lokalerna på 150 kvadratmeter tomma och ska inom kort istället vara plats för en ny friluftsbutik.
När butiken öppnades hade Samsung stora planer. Kunder skulle här kunna uppleva de senaste produkterna, som mobiltelefoner, tablets, tillbehör ljud och smarta hemmet-produkter. Dels för att se produkterna en och en men framförallt för att uppleva hur de kunde samspela.
I samband med öppnandet sa Samsungs Henrik Slotte som ansvarade för satsningen att butiken var resultatet av Samsungs ambition att komma närmare sina kunder, ge dem möjlighet till direktkontakt och få hjälp och råd. I butiken erbjöds demonstration av de nya produkterna, råd och hjälp samt på nedervåningen en fullskalig serviceanläggning.
Enligt Samsungs egen webbplats erbjuder de fortfarande service via tre egna servicecenter i Sverige. Ett i Stockholm på Sveavägen, ett i Göteborg och ett i Malmö.