-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Batteri-gate
Samsung förnekar S7-problem

Samsung påstår att det endast är Galaxy Note 7 som har haft allvarliga batteriproblem, trots rapporter kring brinnande Galaxy S7:or.
Vissa hävdar att Galaxy Note 7:s omskrivna batteriproblem, som kunde orsaka att enheten plötslig började brinna, inte är exklusiv till den modellen. Det har förekommit rapporter om att även Samsungs toppmodell Galaxy S7 och Galaxy S7 Active har ”gått upp i rök”.
Nu har Samsung svarat med ett officiell meddelande.
”Samsung står bakom Galaxy S7-familjens kvalité och säkerhet. Bland de över 10 miljoner enheter som används av konsumenter i USA så har det inte funnits några bekräftade fall av interna batterihaverier: vi har dock bekräftat flera fall som har orsakats av allvarlig extern skada [på enheterna]. Fram till att Samsung kan få tillbaka och undersöka en enhet så är det omöjligt att avgöra den verkliga orsaken till en incident.”.
I USA har Samsung stämts av flera ägare av tidigare Galaxy-modeller som påstår att batteribränderna inte är exklusiva för just Galaxy Note 7.