-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
Ny betallösning för pant
Så får du panten direkt till bankkontot – ny app sköter funktionen

Nu kan du panta burkar och flaskor, och få panten insatt på ditt bankkonto.
Snart kan det komma att vara slut med pantkvitton eftersom Pantamera tillsammans med företaget Payer har utvecklat en ny tjänst som gör att du kan få panten insatt direkt på ditt bankkonto. Tjänsten har redan installerats på Pantameras egna storpantarautomaterna Pantamera Express som finns på 56 återvinningscentraler, och under året kommer man även att börja tester med att introducera betallösningen även i vanliga pantautomater.
Den nya lösningen för utbetalningar bygger på att användaren laddar ner appen Min Pant som kopplas till det bankkonto som panten ska betalas ut till, och enligt Pantamera är alla större svenska banker är anslutna till den nya utbetalningslösningen. När man har pantat använder man appen för att skanna en QR-kod på pantkvittot och identifierar sig med mobilt BankID, så kommer pantpengarna att finnas på kontot inom en bankdag.
Appen Min Pant finns till Ios och Android. Information om var Pantamera Express finns tillgängliga finns på Pantameras hemsida nedan.