-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Populär klocka
Rykte: Så många har bokat Apple Watch

I fredags fick utvalda delar av världen börja förboka Apples smarta klocka och förhandsrapporterna skvallrar om succé.
Som åskådare, utan inblick i hur många klockor Apple faktiskt tänkt ha färdiga till det faktiska släppet senare den här månaden, verkar det som om Apple Watch är en succé baserat på att den beräknade leveranstiden steg rejält snabbt i fredags när förhandsbokningarna började rulla in. I dagsläget ligger de på uppåt två månader kan nämnas.
Undersökningsfirman Slice Intelligence säger sig dock veta hur många klockor som faktiskt döljer sig bakom de snabbt stigande leveranstiderna. Enligt dem och en undersökning bland onlineshoppare som de gjort beräknas beställningarna av Apple Watch ha överstigit en miljon bara under fredagen och för USA. Huruvida det faktiskt stämmer lär Apple gladeligen tala om för allmänheten kring det faktiska släppet av klockan, men om det skulle stämma så har Apple hittills bättre siffror än bland annat Pebble och deras klockor.
Det kan givetvis kopplas samman med de uppgifter som Reuters kommer med, vilka säger att Apple hittills lagt någonstans run 40 miljoner dollar på enbart TV-reklam för Apple Watch. Hur mycket den totala reklambudgeten är, med handledsplaceringar på catwalkmodeller och liknande framkommer dock inte, men TV-reklamen ska hittills ha visats över 300 gånger.