-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Ny spelsatsning från Qualcomm
Qualcomm lanserar ny teknik för mobilspel

Ny grafikteknik ska ge förbättrad spelupplevelse på mobiler.
Qualcomm har nu presenterat en ny spelinriktad teknik som företaget uppger kommer att maximera spelprestanda och ge bättre batteritider. De kallar tekniken Snapdragon Game Super Resolution (GSR), och tekniken kommer bland annat att ge stöd för 144fps, 10-bitars HDR, hårdvaruaccelererad raytracing, samt möjlighet för utvecklare att arbeta med Unreal Engine 5, VRS och Vulkan 1.3.
Enkelt uttryckt handlar Snapdragon GSR om att både erbjuda kraftfulla uppskalningstekniker för spelgrafik för bättre grafikkvalitet, samtidigt som tekniken ska påverka batteritiden positivt.
Snapdragon GSR är kompatibel med Snapdragon-utrustade mobiler och är redan tillgänglig för utvalda samarbetspartners. Man räknar dock inte med att mobiler och spel som utnyttjar Snapdragon GSR kommer att lanseras förrän senare i år.