-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Ny spelsatsning från Qualcomm
Qualcomm lanserar ny teknik för mobilspel

Ny grafikteknik ska ge förbättrad spelupplevelse på mobiler.
Qualcomm har nu presenterat en ny spelinriktad teknik som företaget uppger kommer att maximera spelprestanda och ge bättre batteritider. De kallar tekniken Snapdragon Game Super Resolution (GSR), och tekniken kommer bland annat att ge stöd för 144fps, 10-bitars HDR, hårdvaruaccelererad raytracing, samt möjlighet för utvecklare att arbeta med Unreal Engine 5, VRS och Vulkan 1.3.
Enkelt uttryckt handlar Snapdragon GSR om att både erbjuda kraftfulla uppskalningstekniker för spelgrafik för bättre grafikkvalitet, samtidigt som tekniken ska påverka batteritiden positivt.
Snapdragon GSR är kompatibel med Snapdragon-utrustade mobiler och är redan tillgänglig för utvalda samarbetspartners. Man räknar dock inte med att mobiler och spel som utnyttjar Snapdragon GSR kommer att lanseras förrän senare i år.