-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
"Tänker finnas kvar länge"
Pebble säger upp 25% av personalen

Smartklocketillverkaren Pebble säger upp 25 procent av de anställda, men lovar att det är en del av en långsiktig plan.
Smartklockor är oerhört hajpade, men det är oklart hur många som faktiskt köper dem eller ens funderar på att göra det. Att det inte är helt lätt att leva på smarta klockor allena märks när Pebble nu säger upp 40 anställda, 25 procent av arbetskraften. Orsaken sägs vara svårigheter att få in investeringskapital, vilket visar att man ännu inte bär verksamheten på försäljning av produkter. De senaste 8 månaderna har Pebble tagit in 26 miljoner dollar i externt kapital.
Pebbles vd Eric Migicovsky poängterar tock att företaget är här för att stanna, och att "vi har en tanke om vart den bärbara tekniken är på väg de närmaste 5-10 åren".
Pebble har inte uppgett några försäljningssiffror sedan början av 2015, då man meddelade att man sålt en miljon smarta klockor.