-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
För andra året i rad
Operatören Vimla har flest nöjda kunder

För andra året i rad visar SKI att Vimla har de nöjdaste kunderna.
Svenskt Kvalitetsindex, SKI, har publicerat sin årliga telekommätning, och i den framgår det att Vimla är den operatör som har flest nöjda privatkunder. Detta för andra året i rad. Vimla landade enligt SKI på 75,1/100 före Hallon på 72,4/100 och Halebop på 72,1/100. Branschens snitt hamnade på 68,8/100, och längst ner på listan hamnade Telia med 67,3/100, Tele2 med 68,3/100 och 3 med 68,8/100.
På företagssidan blev siffrorna däremot annorlunda. Branschens snitt hamnade här på 71,1/100 och den enda namngivna operatören över det snittet blev Tele2/Telenor med 71,2/100. Det högsta betyget på 73,5/100 gick däremot till den sammanslagna gruppen ”Övriga”.
I ett pressmeddelande säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex, att ”Branschen i stort, både när det gäller privat- och företagskunder, har lyft sig inom flera områden. Service och kontakt har varit ett stort problemområde men här har branschen förbättrat sig, särskilt gentemot företagskunderna. Betyg på prisvärdheten har ökat och det har haft en större positiv påverkan på kundnöjdhet än tidigare, något vi också sett i andra SKI-studier under året.”