-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
För andra året i rad
Operatören Vimla har flest nöjda kunder

För andra året i rad visar SKI att Vimla har de nöjdaste kunderna.
Svenskt Kvalitetsindex, SKI, har publicerat sin årliga telekommätning, och i den framgår det att Vimla är den operatör som har flest nöjda privatkunder. Detta för andra året i rad. Vimla landade enligt SKI på 75,1/100 före Hallon på 72,4/100 och Halebop på 72,1/100. Branschens snitt hamnade på 68,8/100, och längst ner på listan hamnade Telia med 67,3/100, Tele2 med 68,3/100 och 3 med 68,8/100.
På företagssidan blev siffrorna däremot annorlunda. Branschens snitt hamnade här på 71,1/100 och den enda namngivna operatören över det snittet blev Tele2/Telenor med 71,2/100. Det högsta betyget på 73,5/100 gick däremot till den sammanslagna gruppen ”Övriga”.
I ett pressmeddelande säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex, att ”Branschen i stort, både när det gäller privat- och företagskunder, har lyft sig inom flera områden. Service och kontakt har varit ett stort problemområde men här har branschen förbättrat sig, särskilt gentemot företagskunderna. Betyg på prisvärdheten har ökat och det har haft en större positiv påverkan på kundnöjdhet än tidigare, något vi också sett i andra SKI-studier under året.”