-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
Efter Apples uppköp
Nu blir Shazam annonsfritt

Efter att Apple nu genomfört uppköpet av musikidentifieringstjänsten Shazam, så lovar man att göra appen helt annonsfri.
Efter många om och men och intensiv granskning så fick Apple alldeles nyligen klartecken för att genomföra uppköpet av den oerhört populära brittiska musikidentifieringstjänsten Shazam. För den som eventuellt inte är bekant med appen, så handlar det om en mjukvara som lyssnar via telefonens mikrofon, snappar upp musik i bakgrunden och matchar den mot en enorm databas. På så vis kan man på ett mycket smidigt sätt identifiera musik man hör. Och nu lovar Apple att göra appen helt annonsfri.
Gäller även Android
Annonserna kommer även att försvinna från Android-versionen av appen, lovar Apple. Många Shazam-användare med Android har befarat att appen skulle bli helt IOS-exklusiv, men några sådana planer har Apple alltså inte. Det vore naturligtvis exceptionellt dumt, med tanke på att Apple Music även finns för Android, och en tätare integration mellan Shazam och Apple Music är med största sannolikhet att vänta. Shazam har laddats ned över en miljard gånger vid det här laget och används över 20 miljoner gånger om dagen världen över.