-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Folk vill hellre titta än spela
Netflix spelsatsning inte speciellt populär

1,7 miljoner spelare varje dag, men planen är att fördubbla mängden spel.
Netflix satsning på att erbjuda sina prenumeranter spel som komplement till film och TV-serier går inget vidare. Detta enligt analyser gjorda av analysföretaget Apptopia. Enligt deras siffror har Netflix drygt 1,7 miljoner spelare dagligen fördelat över deras samlade spelutbud, vilket sett till tjänstens ungefär 220 miljoner användare vilket betyder att mindre än en procent av de potentiella användarna spelar Netflix-spel. För tillfället finns det runt 25 spel tillgängliga för prenumeranterna, men planen är att det ska växa till ett femtiotal vid årsskiftet.
Utöver spelsatningen som till viss del handlar om spel som baserar sig på tjänstens filmer och serier, har Netflix även börjar med mer traditionella Netflix-produktioner som baserar sig på olika spel.