-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
Främsta prylmässan följer strömmen
Nästa CES-mässa blir digital – online istället för i Las Vegas

Nästa års CES-mässa byter Las Vegas mot internet.
I mer än 50 år har CES, Consumer Electronics Show, varit ett av årets stora evenemang när det handlar om hemelektronik. Nästan utan undantag har den varje år gått av stapeln i januari i Las Vegas, USA. Avsikten har varit att även nästa mässa skulle följa traditionen, men nu meddelar Consumer Technology Association (CTA) att CES 2021 i januari kommer att bli ett uteslutande digitalt evenemang. I ett pressmeddelande skriver arrangören att "CES 2021 kommer att bli en ny form av omfattande upplevelse där alla besökare kommer att en plats på första bänkraden för att uppleva och se den senaste tekniken." Så sent som för en månad sedan hävdade de fortfarande att mässan skulle arrangeras på plats i Las Vegas, men det var innan smittspridningen åter tagit fart i USA.
Avsikten är att CES 2022 ska återvända till Las Vegas. Sedan tidigare har Mobile World-mässan i år, den främsta för mobiler i världen, ställts in helt och IFA-mässan i Berlin i september ska genomföras i begränsad omfattning med bara ett begränsat antal inbjudna. Den mässan har dock stött på motgångar eftersom till exempel Samsung meddelat att de hoppar av årets arrangemang.
De mobiltelefoner och andra produkter som skulle ha lanserats på de inställda mässorna har vi istället fått se lanserade under enskilda helt onlinebaserade event och det är en trend som ser ut att fortsätta.