Vill bryta 100-miljonervallen
Motorola hoppas sälja 30 miljoner Moto G6
Motorola lanserar här från vänster till höger Moto G6, Moto G6 Plus och Moto G6 Play
Motorola har minst sagt ambitiösa försäljningsplaner för nya Moto G6-serien.
Det har inte varit en spikrak resa för Motorola, som i dag ägs av Lenovo och tidigare under en period av Google, trots mer ambitiösa lurar än de flesta. Det är oklart hur framgångsrik Moto Z-serien med sina moduler har varit och företaget har tvingats spara in på personal och sägs ha lagt ner flera planerade telefonmodeller.
I stället har det varit i budgetsegmentet Motorola har lyst klarast, med bland annat Moto G-serien som levererat ofta oväntat prisvärda mobiler för mellan 2000 och 3000 kronor. Motorolas Sergio Buniac, som talat med Android Central, berättar att man sålt 70 miljoner Moto G-telefoner sedan starten för fem år sedan. Och i år hoppas man få upp siffran till 100 miljoner.
Med tanke på att man tänker öka den totala försäljningen av Moto G-telefoner över tiden med 40 procent på ett år är det tydligt att Motorola tror starkt på de nya Moto G6, Moto G6 Plus och Moto G6 Play. Det märks också på att man haft ovanligt ambitiös marknadsföring inför lanseringen av en budgetmobil. Om Moto G6 lever upp till förväntningarna återstår att se, vi räknar med att få vårt testexemplar från Moto G6-serien inom kort.
Moto G6 Plus är den av de tre telefonerna som släpps först, med säljstart i maj, medan G6 och G6 Play släpps i juni.
Källa