-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Ska jobba med glasögonens image?
Modeexpert ny chef för Google Glass

Google tar nu hjälp av Ivy Ross - tidigare anställd hos Calvin Klein - för att sälja sina datoriserade glasögon till massorna.
Googles glasögon befinner sig fortfarande i teststadie, men ett släpp på konsumentmarknaden drar allt närmare. Under förra veckan blev det fritt fram alla - förutsatt att du bor i USA - att börja betatesta glasögonen. För 1 500 dollar - motsvarande cirka 10 000 kronor - blir ett exemplar av sökjättens datoriserade glasögon dina.
Tidigare har Google Glass endast funnits tillgänglig för utvecklare som gått med i ett särskilt testprogram knutet till glasögonen.
Nästa steg mot konsumentmarknaden är att anställa modeexperten Ivy Ross - tidigare hos bland annat Swatch, Gap och Calvin Klein - som ny chef för Google Glass. Tanken är att Ross - tidigare chef inom design och marknadsföring - ska hjälpa Google att övertyga massmarkanden om att Google Glass är fashionabla och till för alla, inte bara teknikfantasterna.
Google har en stor utmaning i att förändra allmänhetens opinion om Glass-glasögonen. Vi har tidigare hört kritiska röster som menar Google Glass inte värnar tillräckligt mycket om folks integritet. Flera biografer i USA har också infört förbud mot glasögonen för att skydda upphovsrätten.
Google Glass förväntas släppas någon gång senare under 2014.