-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
-
PLUS
Krönika: Hårdvaran i Galaxy S25 nästan sekundär för Samsung
På alla hotell
Mobil utcheckning på alla Scandic-hotell

Efter ett pilotprojekt med mobil utcheckning på Scandic Park i Stockholm under sommaren rullar nu hotellkedjan ut den nya mobila tjänsten på alla sina hotell.
Scandics hotellgäster kan nu checka ut via sin smartphone, det vill säga betala för rummet, minibaren och restaurangnotan direkt i telefonen.
Det som behövs för att checka ut via mobilen är att gästens telefonnummer eller e-postadress registrerats vid incheckningen. Kvällen före utcheckningen får gästen ett sms som gör det möjligt att granska notan, lägga till köp från minibaren, uppdatera adressuppgifter samt betala för vistelsen. Sedan får man ett kvitto via mejl.
Rumnyckeln lämnar man som vanligt när man lämnar hotellet. Kedjan räknar med så många som en halv miljon mobila utcheckningar under första året, och dubbelt så många året därpå, skriver Scandic i ett pressmeddelande. Scandic tittar även på möjligheter till att använda mobilen vid incheckning och bokning av konferenser.