-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Oförändrat innehåll, mer reklam
Mer reklam i Instagram

Instagram hittar fler platser att placera reklam.
Instagram meddelar att man kommer att utöka mängden reklam på tjänsten genom att placera reklam på nya platser. Det inkluderar bland annat annonser på explorer-sidan där användare kan söka efter nyheter, samt på profilsidan på publika profilsidor som inte tillhör tonåringar.
Man kommer även att börja erbjuda annonser i förstärkt verklighet både i feed och stories, där innehållet i annonserna kommer att kunna placeras ”i verkligheten” med hjälp av AR-tekniken.
Annonsvisningarna kommer dessutom att börja använda AI för att baserat på användarens tidigare val kunna visa mer relevanta annonser.
Fördelen med de nya formerna av annonsering, både i fråga om placering och tekniken bakom kulisserna, är enligt Instagram att hjälpa företag att enklare nåt ut till fler av tjänstens användare.