-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Samarbete mellan Telia och Spotify
Mer musik på Harrys med Spotify

På sikt ska krogkedjans gäster själva kunna styra musiken.
– Vi vet hur viktig musiken är för atmosfären på våra krogar och tror på en ökad interaktivitet för en ännu bättre musikupplevelse. Därför är det spännande att vi går in i ett samarbete med Spotify som gör att vi kan anpassa musiken efter tillfället, besökarna och stämningen på krogen, säger Gustav Löfving, marknadschef för Harrys, i ett pressmeddelande.
Samarbetet innebär bland annat att Harrys och Spotify testar en rad interaktiva funktioner vilka ska skapa en bättre musikupplevelse för kroggästen. Samtidigt får Harrys tillgång till Spotifys musikkatalog. På sikt ska gästerna själva kunna styra musiken. Harrys är den första restaurangskedjan i världen som samarbetar med Spotify Enterprise.
Kedjan finns på 40 orter runt om i landet.
Uppkopplingen till Spotify sker via wifi-uppkopplade surfplattor. Den tekniska implementeringen av hela tjänsten sköts av Telia.
Det första pilotprojektet startar i Värnamo om ett par veckor.