Ogillar operatörer

Mer missnöjda mobilkunder

[{"msrc":"","src":"","osrc":"https:\/\/www.mobil.se\/","besk":"","w":1501,"h":1002,"title":""}]

50 procent fler klagomål från mobilkunder under tredje kvartalet i år jämfört med året innan.

Publicerad Senast uppdaterad

Det är Telekområdgivarna som sammanställt hur nöjda Sveriges mobilkunder är med sina operatörer och det är inte en munter syn. Medan klagomål på mobiltäckning och hastighet har minskat rejält med 60 respektive 70 procent har istället klagomålen på säljmetoder och ångerrätt ökat med 50 % under tredje kvartalet i år jämfört med året innan. Totalt behandlade Telekområdgivarna knappt 2000 ärenden under perioden, vilket är, på några enstaka fall när, samma som under förra årets period.

Är du nöjd med hur din operatör sköter utbyggnad av täckning och datahastighet och hur känner du dig behandlad när du har kontakt med någon av operatörens säljare? Kommentarsfältet är ditt.